Σύνταξη νέου σχολικού εσωτερικού κανονισμού (2022-23)

image-2.jpg

Στο πλαίσιο της Αυτοαξιολόγησης της Σχολικής μας Μονάδας πραγματοποιήθηκε δράση με θέμα την σύνταξη του Εσωτερικού Σχολικού Κανονισμού με δημοκρατικά χαρακτηριστικά και συμμετοχικές διαδικασίες...

 

Στην διαδικασία αυτή συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Α. Ανυφαντάκης (ΠΕ02), Β. Γκριτζέλη Β (ΠΕ02), Κ. Παυλή (ΠΕ02), Π. Σταματιάδης (ΠΕ03) και Μ. Τάκου(ΠΕ02).

Η ομάδα των εκπαιδευτικών που ανέλαβε τη δράση, συνέταξε και επικοινώνησε έναν νέο σχολικό κανονισμό με παιδαγωγικά κριτήρια ακολουθώντας τις βασικές οδηγίες και κατευθύνσεις του Ι.Ε.Π αλλά και σχετικό έγγραφο του Συνηγόρου του Πολίτη με θέμα την δημοκρατικότητα που πρέπει να χαρακτηρίζει τον εκάστοτε Εσωτερικό Σχολικό Κανονισμό. Τα βήματα που ακολουθήθηκαν ήταν τα παρακάτω:

  • Σύνταξη ενός Σχολικού κανονισμού βάσει του πρότυπου του Ι.Ε.Π. Κατά τη σύνταξη του νέου σχολικού κανονισμού λήφθηκαν υπόψη πληροφορίες και δεδομένα που έχουν να κάνουν με τις ιδιαιτερότητες του σχολείου.
  • Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου ώστε να εμπλουτιστεί και να προσαρμοστεί αναλόγως. Κατόπιν, εγκρίθηκε από τον Σύλλογο Διδασκόντων και αποφασίστηκε να αποσταλεί με email στους γονείς και κηδεμόνες αλλά και στους μαθητές ώστε να καταθέσουν και εκείνοι με τη σειρά τους τις προτάσεις ή τις ενστάσεις τους.
  • Μοιράστηκε ερωτηματολόγιο στους μαθητές της Α και Β Λυκείου μέσω του οποίου αντλήθηκαν πληροφορίες για τις απόψεις, ενστάσεις, προτάσεις και γενικότερα στάσεις απέναντι στον υπάρχων σχολικό κανονισμό και την χρησιμότητα αλλά και εφαρμοσιμότητά του.
  • Η μετέπειτα ανάλυση των αποτελεσμάτων οδήγησε στην εξαγωγή συμπερασμάτων τα οποία συζητήθηκαν με τους εκπαιδευτικούς .
  • Τέλος, αποφασίστηκε στην αρχή κάθε σχολικού έτους μία από τις πρώτες μέρες του σχολικού έτους να αφιερώνεται σε συζήτηση και ενημέρωση των μαθητών για την σημαντικότητα της τήρησης του εσωτερικού σχολικού κανονισμού από όλους όσοι εμπλέκονται με την σχολική καθημερινότητα.

Στόχος της προσπάθειας ήταν η συμμετοχή των μαθητών αλλά και των γονέων και κηδεμόνων στην σύνταξη ενός κανονισμού με δημοκρατικές διαδικασίες και χαρακτηριστικά, αλλά και η καλλιέργεια κουλτούρας και σεβασμού στην τήρηση δίκαιων κανόνων που βελτιώνουν το σχολικό και παιδαγωγικό κλίμα.

Μπορείτε να διαβάσετε το έγγραφο του σχολικού κανονισμού του σχολείου μας πατώντας εδώ.