The Tipping Point - Οι μαθητές του 4ου ΓΕ.Λ. συνομιλούν με διακεκριμένους επιστήμονες -επαγγελματίες (2022-23)

Το σχολείο μας και φέτος συνέχισε τη συνεργασία του με τον οργανισμό The Tipping Point με τη βοήθεια του οποίου οι μαθητές μας συνομίλησαν διαδικτυακά με πλήθος διακεκριμένων επιστημόνων και επαγγελματιών.

Συγκεκριμένα, το Tipping Point (TTP) βοηθάει μαθητές που βρίσκονται μέχρι και στο πιο απομακρυσμένο χωριό της Ελλάδας να συναντήσουν μέσω live video ανθρώπους-πρότυπα (μέντορες) από όλο τον κόσμο, που διαφορετικά δεν θα είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν, μέσα από την άνεση της τάξης τους. Στόχος της δράσης αυτής είναι να συμβάλει στη λήψη πιο συνειδητοποιημένων αποφάσεων των νέων σε ό,τι αφορά την επαγγελματική ή ακαδημαϊκή τους πορεία και να τους επιτρέψει να ανοιχτούν σε νέους ορίζοντες πέρα από τα στερεότυπα του κοινωνικού τους περιβάλλοντος.

Η δράση του οργανισμού βασίζεται σε ομαδικές συνεδρίες σε επίπεδο τάξης, όπου, μέσω της πλατφόρμας, οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν πεδία ενδιαφερόντων (για παράδειγμα, Φυσική, Aρχιτεκτονική, Tουρισμός κ.λπ.) και ανάλογα με το πεδίο να επιλέξουν και τον αντίστοιχο «μέντορα» που θα εκπροσωπήσει τον κλάδο. Επιπλέον, πριν από κάθε συνεδρία δημιουργούν την ατζέντα της συζήτησης, θέτοντάς του τις ερωτήσεις τους με βάση τα ενδιαφέροντά τους. Κατά τη διάρκεια της online video συνεδρίας της πλατφόρμας, ο «μέντορας» παρουσιάζει τον εαυτό του, την ακαδημαϊκή και επαγγελματική του πορεία, απαντάει στις ερωτήσεις που έχουν θέσει οι μαθητές εκ των προτέρων αλλά και σε αυτές που θέτουν εκείνη τη στιγμή.

Κατά το σχολικό έτος 2022- 23 με συντονίστρια της δράσης την εκπαιδευτικό κα Λίνα Φιλιππάκη, οι μαθητές μας αρχικά, συνομίλησαν με τον Βασίλη Δάνια Διευθύνων Σύμβουλο & Συνιδρυτή της ανοιχτού κώδικα πλατφόρμας Bitloops. Κατά τη συνομιλία τους με τον κ. Δάνια οι μαθητές έθεσαν ερωτήσεις που αφορούσαν τα κίνητρα που ώθησαν τον ομιλητή να δημιουργήσει δική του επιχείρηση, τα κριτήρια με τα οποία επιλέγει τις συνεργασίες του, τις καλύτερες και τις πιο δύσκολες στιγμές στην καριέρα του.

Στη συνέχεια, οι μαθητές είχαν μια υπέροχη συνάντηση με τον ψυχοθεραπευτή , συγγραφέα και καθηγητή πανεπιστημίου κ. Γιώργο Φραγκάκη. Οι ερωτήσεις των μαθητών αρχικά κινήθηκαν γύρω από θέματα ψυχικής υγείας που τους αφορούσαν όπως η διαχείριση του θυμού, η επιρροή που έχουν τα σχόλια των άλλων στην ψυχολογία μας και πως μπορούμε να το διαχειριστούμε, η διαχείριση του άγχους, κ.α. Στη συνέχεια η συζήτηση κατευθύνθηκε σε ζητήματα που αφορούν το επάγγελμα του ψυχοθεραπευτή όπως για παράδειγμα η ψυχική καταπόνηση και η ψυχολογική υποστήριξη που χρειάζεται ένας ψυχοθεραπευτής.

Μια από τις συναντήσεις των παιδιών ήταν και αυτή με τον Κωνσταντίνο Δελημάρη Αξιωματικό της Ελληνικής Αστυνομίας με τον οποίο συζήτησαν για τις δυσκολίες του επαγγέλματος που αντιμετωπίζει στην καθημερινότητα του ένας αστυνομικός, για τις μετακινήσεις που είναι υποχρεωμένοι ως επαγγελματίες να υφίστανται, αλλά και για το επίπεδο των σπουδών ενός αξιωματικού. Η συζήτηση περιστράφηκε μεταξύ των άλλων και γύρω από τη διαχείριση των πολιτών και τον τρόπο που μπορεί αυτό να επηρεάζει τον κάθε αστυνομικό ως άνθρωπο αλλά και την επαγγελματική εξέλιξη και τι προϋποθέσεις υπάρχουν για αυτή.

Με την έναρξη του νέου έτους η εκπαιδευτικός κα Βάσω Γκριτζέλη με τους μαθητές της συναντήθηκαν διαδικτυακά με την κα Κατερίνα Λομβαρδέα αρχισυντάκτρια του Inside Story αυτή τη φορά διερευνώντας το επάγγελμα του δημοσιογράφου και τον κίνδυνο των ψευδεπίγραφων ειδήσεων. Η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας δημοσιογράφος, τους λόγους που ώθησαν την ομιλήτρια να επιλέξει αυτό το επάγγελμα, τον κώδικα δημοσιογραφικής δεοντολογίας, τις ψευδεπίγραφες ειδήσεις, τη δυσκολία αντικειμενικής παρουσίασης μιας είδησης, τις προοπτικές του επαγγέλματος του δημοσιογράφου και εν τέλει το κατα πόσο η δημοσιογραφία είναι επάγγελμα ή λειτούργημα.

Συμμετέχοντας στην δράση του προγράμματος The Tipping Point in Education " Profession has no Gender " μαθητές από την Α' τάξη με συντονίστρια την εκπαιδευτικό κα Λίνα Φιλιππάκη μίλησαν με την πρόεδρο του Make a Wish, κυρία Σάντρα Ζαφειρακοπούλου . Η επαφή μαζί της ήταν μια πραγματική έμπνευση. Οι μαθητές συζήτησαν με την κα Ζαφειρακοπούλου για τα έμφυλα στερεότυπα που εξακολουθούν να υπάρχουν και σήμερα και αφορούν και τον εργασιακό χώρο και την ρώτησαν για τις δυσκολίες που χρειάστηκε εκείνη να αντιμετωπίσει εξ αιτίας του γεγονότος ότι είναι γυναίκα. Η συνάντηση κατέληξε με το συμπέρασμα ότι το επάγγελμα δεν έχει φύλο, η επιλογή του βασίζεται μόνο στην επιθυμία μας να ασχοληθούμε με αυτό και όλοι πρέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες!!!

Τον Μάιο οι μαθητές μας ξαναέδωσαν ραντεβού με τον κύριο Βασίλη Δάνια Διευθύνων Σύμβουλο & Συνιδρυτή της ανοιχτού κώδικα πλατφόρμας Bitloops, αυτή τη φορά με θέμα την τεχνητή νοημοσύνη, τις ριζικές αλλαγές που θα επιφέρει αυτή στη ζωή μας, τις προκλήσεις, τους κινδύνους και τα οφέλη που θα δημιουργήσει. Μεταξύ των βασικών ερωτήσεων των παιδιών ήταν αυτές που αφορούσαν τα επαγγέλματα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν, αλλά και τα επαγγέλματα που αναδύονται ως νέα μέσα από αυτή την τεχνολογική εξέλιξη.

Ενόψει των εξετάσεων οι μαθητές επιδίωξαν τη συνάντηση με ακόμη έναν ψυχολόγο τον κο Νικολαο Γκαρέλια-Οικονόμου (ψυχολόγο -  Child/Female Friendly Space Facilitator Roving2019 - 2022 Arbeiter Samariter Bund Greece). Μέσα από τη συζήτηση αναζήτησαν τις αιτίες και τα συμπτώματα του άγχους και στη συνέχεια ασχολήθηκαν με θέματα που άπτονται του επαγγέλματος του ψυχολόγου όπως τα πεδία απασχόλησης του και η μελλοντική πιθανότητα διεύρυνσης αυτών, οι δυσκολίες του επαγγέλματος και οι ομορφιές του.

Τέλος, στα πλαίσια της υλοποίησης του προγράμματος eTwinning,  I Learn, I change, I change the world! Οι μαθητές συναντήθηκαν διαδικτυακά και με δυο ακόμη επιστήμονες, την κα Ευμορφία Ρεμπούτσικα από το Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ερευνών του  Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών  και τον κο Κώστας Κοτροκόης από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Μέσα από τις συναντήσεις αυτές οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ακούσουν για τον τρόπο με τον οποίο τα πλαστικά επηρεάζουν την υγεία μας αλλά και το περιβάλλον.

Για άλλη μια χρονιά οι μαθητές μας μέσα από το The Tipping Point είχαν την ευκαιρία να εμπνευστούν από πετυχημένους επαγγελματίες και να λάβουν απαντήσεις από διακεκριμένους επιστήμονες, ώστε να παίρνουν αποφάσεις πιο εμπεριστατωμένα και συνειδητοποιημένα.