Διαφοροποιημένη διδασκαλία στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών (2024-25)

Στο πλαίσιο της υλοποίησης του Σχεδίου Δράσης: “Εφαρμογές πρακτικών διαφοροποιημένης διδασκαλίας-μάθησης για την υποστήριξη της ένταξης...

ευάλωτων ομάδων μαθητών καθώς και μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,

Άξονας 1: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση της Αυτοαξιολόγησης Σχολικής Μονάδα,

για τη διδασκαλία της ενότητας των Αρχαίων Ελληνικών που αφορά στην «ωμή καταδίκη και εκτέλεση του Θηραμένη από τον ακραίο πολιτικό του αντίπαλο Κριτία»,

επιλέχθηκε η βιωματική τεχνική της δραματοποίησης. Στόχος της δραστηριότητας είναι η κινητοποίηση όλων των μαθητών,

η μάθηση και η ανάπτυξη ιστορικής και συναισθηματικής ενσυναίσθησης.

Οι μαθητές/-τριες προχώρησαν σε θεατρική αναπαράσταση της τελευταίας αντίδρασης (επίκληση στη δικαιοσύνη) του ικέτη Θηραμένη,

του άδικου λόγου που εκφώνησε ο Κριτίας, πριν τη δραματική εκτέλεση, των τρομοκρατικών μεθοδεύσεων

(παρίσταντο οπλισμένοι παρακρατικοί) και της παθητικής σιωπής της τρομοκρατημένης Βουλής.

Εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην αδικία και την τυραννία καθώς και τη συμπάθεια τους στον πιο συνετό και μετριοπαθή Θηραμένη

μέσα από παραστατικούς τρόπους: κίνηση στο σώμα, προσωδία στον λόγο.

Η διδασκαλία υλοποιήθηκε στο τμήμα Α1 στις 7 Απριλίου 2024 από τη φιλόλογο ΕΑΕ Ρεΐση Φλώρα.

Στο τέλος της διδασκαλίας, οι μαθητές αξιολόγησαν το μαθησιακό τους βίωμα με συζήτηση, που ακολούθησε, και συμπληρώνοντας ερωτηματολόγιο.