Erasmus+

Εθνική ετικέτα ποιότητας e-Twinning για το "Europa in unserer Umgebung"(2022-23)

Κατά το Σχ. Ετος 2021-2022 υλοποιήθηκε το γερμανόφωνο έργο e-Twinning: “Europa in unserer Umgebung” στο τμήμα Α5...

Οι μαθητές του τμήματος συνεργάστηκαν, υπό τη καθοδήγηση της καθηγήτριας γερμανικών Σεμερτζίδου Ελπίδας, με μαθητές από τρεις ευρωπαϊκές χώρες (Πολωνία, Ιταλία, Γερμανία) και εκπόνησε ένα πρότζεκτ, στο οποίο οι μαθητές παρουσίαζαν τη χώρα τους και τον τόπο τους ως μέρος της ευρωπαϊκής ένωσης

Παράλληλα, εργάστηκαν σε διακρατικές ομάδες, αποκόμισαν τη γνώση μέσα από βιωματικές – συνεργατικές εργασίες , γίνοντας οι ίδιοι «ερευνητές» ανακάλυψαν τη νέα γνώση και την αποτύπωσαν σε ηλεκτρονική μορφή με διάφορους τρόπους. Έμαθαν να συνεργάζονται εξ αποστάσεως για ένα κοινό σκοπό, να χρησιμοποιούν τα ψηφιακά μέσα εποικοδομητικά και να εκφράζουν το αποτέλεσμα της συνεργασίας τους με δημιουργικό τρόπο χρησιμοποιώντας παράλληλα την ξένη γλώσσα.

Το έργο βραβεύτηκε με την εθνική ετικέτα ποιότητας από την εθνική υπηρεσία e-Twinning τόσο για την ενδιαφέρουσα θεματολογία του, όσο και για την ενσωμάτωσή τους στο μάθημα της ξένης γλώσσας. Στα θετικά του σημεία προσμετρώνται : η ποικιλία των δράσεων , η συνεργασία των μαθητών σε διακρατικές ομάδες, η χρήση των ΤΠΕ και η ενεργή συμμετοχή των μαθητών.

Όλες αυτές οι δραστηριότητες, έβγαλαν τους μαθητές έξω από τα στενά όρια της τάξης προσδίδοντας τσο μάθημα μια ευρωπαϊκή διάσταση, ενδυναμώνοντας την αμοιβαία κατανόηση μεταξύ των λαών, αλλά και ενισχύοντας τα κίνητρά τους για μάθηση μέσα από τη συμμετοχή τους σε αυθεντικές καταστάσεις και τη χρήση νέων τεχνολογιών. Έμαθαν να επικοινωνούν με άλλους Ευρωπαίους, να κάνουν πλάνα και επιλογές, να παίρνουν αποφάσεις από κοινού, να επιχειρηματολογούν και να συμβιβάζονται. Μεταβαίνοντας έτσι από τη μηχανική αναπαραγωγή γνώσεων στη δημιουργική μάθηση.

Συνοψίζοντας, θα λέγαμε ότι το eTwinning "ρίχνει μια γέφυρα" προς την Ευρώπη και βοηθάει τους μαθητές να αποκτήσουν καλύτερα εφόδια για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της πραγματικής ζωής.