Erasmus+

Μαθαίνοντας τα στάδια της επιστημονικής έρευνας! (2022-23)

Η κριτική σκέψη και η επιστημονική διερεύνηση βρίσκονται μεταξύ των σκοπών του σχολικού μας εκπαιδευτικού συστήματος. Αλλά πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να τα αποκτήσουν; 

Οι μαθητές μας ασχολήθηκαν με την κατανάλωση πλαστικών μπουκαλιών μίας χρήσης καθ’ όλη τη διάρκεια του τελευταίου σχολικού εξαμήνου. Στην αρχή επισκέφθηκαν την παραλία κοντά στα σπίτια τους και τις καφετέριες της πόλης, για να εξετάσουν σε ποιο βαθμό τα απορριφθέντα σκουπίδια αποτελούνται από πλαστικά μπουκάλια. Επίσης, ερεύνησαν γύρω από το σχολείο τους για να μάθουν σε ποιο βαθμό οι μαθητές χρησιμοποιούν πλαστικά μπουκάλια μιας χρήσης. 

Έχοντας δει την ευρεία έκταση της κατανάλωσης πλαστικών μπουκαλιών μίας χρήσης, αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα ερωτηματολόγιο με το οποίο θα μπορούσαν να αποκαλύψουν τις συνήθειες κατανάλωσης μπουκαλιών μίας χρήσης, καθώς και τις γνώσεις τους για τις συνέπειες αυτής της συνήθειας. Μετά τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου και την επεξεργασία των αποτελεσμάτων, προχώρησαν την έρευνά τους στέλνοντας το ερωτηματολόγιο σε όλους τους συμμαθητές και τους γονείς τους, αναζητώντας ένα πιο αντικειμενικό στατιστικό δείγμα.  

Στο τέλος, παρουσίασαν τα συμπεράσματα που προέκυψαν και πρότειναν τρόπους μείωσης της χρήσης πλαστικών μπουκαλιών μίας χρήσης.