Επιμόρφωση εκπαιδευτικών 4ου ΓΕΛ Ρόδου στην Πορτογαλία σε θέματα διδακτικής και STEAM (2024-25)
- Λεπτομέρειες
- Category: Dig4AEdu
- Hits: 182
Οι εκπαιδευτικοί του 4ου ΓΕΛ Ρόδου επιμορφώθηκαν σε δύο φάσεις στην Πορτογαλία στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Πρόγραμματος Erasmus+ KA220 με κωδικό 2023-1-PT01-KA220-SCH-000166387 και τίτλο “Digital for Active Education”, στο οποίο το σχολείο μας συμμετέχει ως εταίρος. Συγκεκριμένα:
Η πρώτη επιμορφωτική συνάντηση διεξήχθη στο σχολείο «AGRUPAMENTO DE ESCOLAS DA MAIA» (φορέας υποδοχής) στην πόλη Μάϊα, στο Πόρτο την περίοδο 24–28 Ιουνίου 2024. Η επιμόρφωση αφορούσε τη μεθοδολογία και τα κύρια χαρακτηριστικά της διερευνητικής μάθησης, το μοντέλο του Bybee's 5E (Engage - Ασχολούμαι, Explore - Εξερευνώ, Explain - Εξηγώ, Elaborate - Επεξεργάζομαι, Evaluate - Αξιολογώ), τους τύπους της Επιστημονικής Εκπαίδευσης με Διερευνητική Μάθηση (IBSE) και τη χρήση βίντεο για την προώθηση μιας προσέγγισης βασισμένης στη διερεύνηση, συγκεκριμένα την ανάλυση βίντεο με λογισμικό ανοικτού κώδικα Tracker.
Η δεύτερη επιμορφωτική συνάντηση διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο «UNIVERSIDADE DO PORTO» (φορέας υποδοχής) στο Πόρτο την περίοδο 2–6 Σεπτεμβρίου 2024. Η επιμόρφωση αφορούσε στην ψηφιακή μάθηση μέσω των micro:bit και Arduino, σε εκπαιδευτικά μαθήματα σε ψηφιακές τεχνολογίες που ενισχύουν τη συλλογή και επεξεργασία δεδομένων. Συγκεκριμένα, έγινε εισαγωγή στο micro:bit και τα χαρακτηριστικά του. Πρακτική εξάσκηση με την πλατφόρμα κώδικα Microsoft make code: κωδικοποίηση μπλοκ. Εξάσκηση με την ιστοσελίδα Tinkercad για micro:bit: κωδικοποίηση μπλοκ. Ενσωμάτωση micro:bit και breadboard. Μια επέκταση του micro:bit. Από το micro:bit στο Arduino. Εισαγωγή στο Arduino. Γραμμική κωδικοποίηση στο Arduino. Ενσωμάτωση του Arduino, στοιχείων ηλεκτρικών κυκλωμάτων και αισθητήρων για την ανάπτυξη πρακτικών δραστηριοτήτων, πειραμάτων και ανάπτυξης έργων. Δημιουργία μιας δραστηριότητας με χρήση micro:bit ή Arduino.
Τα αποτελέσματα από τις δύο φάσεις της επιμόρφωσης κρίθηκαν από την παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος ως εξαιρετικά καθώς αυτά οδήγησαν στη βελτίωση των παιδαγωγικών δεξιοτήτων με τη χρήση ψηφιακών πόρων, για τη δημιουργία δραστηριοτήτων που παρακινούν τους μαθητές να αλλάξουν τις αντιλήψεις τους για τη μελέτη των θετικών επιστημών. Υπήρξε άριστη συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και τους εκπαιδευτές γεγονός και παραγωγή διδακτικών σεναρίων και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που οδήγησε στην καλή γνώση των παιδαγωγικών πρακτικών για την αντιμετώπιση των αναγκών των φοιτητών και μαθητών που σχετίζονται με τις φυσικές επιστήμες.
Μπορείτε να κατευθυνθείτε και στο αντίστοιχο άρθρο στον τοπικό τύπο πατώντας εδώ.
Κείμενο αποποίησης ευθύνης
«Το σχέδιο Erasmus+ KA220 με κωδικό 2023-1-PT01-KA220-SCH-000166387 και τίτλο “Digital for Active Education” είναι συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ωστόσο, οι απόψεις και οι γνώμες που εκφράζονται είναι αποκλειστικά του συγγραφέα και δεν αντανακλούν κατ' ανάγκη τις απόψεις και τις γνώμες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή της Εθνικής Πορτογαλικής Υπηρεσίας. Ούτε η Ευρωπαϊκή Ένωση ούτε ο Εθνικός Πορτογαλικός Οργανισμός μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνοι γι' αυτές».