Επιτυχής Κινητικότητα στο Ντάουγκαβπιλς της Λετονίας στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA220 “Digital for Active Education” (2024-25)
- Λεπτομέρειες
- Category: Dig4AEdu
- Hits: 78
Το 4ο ΓΕΛ Ρόδου πραγματοποίησε την πρώτη του κινητικότητα με συμμετοχή μαθητών/-τριων στο Ντάουγκαβπιλς της Λετονίας...
από τις 25 Οκτωβρίου έως την 1 Νοεμβρίου 2024, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ με κωδικό 2023-1-PT01-KA220-SCH-000166387 και τίτλο “Digital for Active Education” (Dig4AEdu).
Το έργο “Digital for Active Education” έχει διάρκεια δύο έτη (1/10/2023 - 30/09/2025) και στοχεύει στην εφαρμογή ψηφιακών ικανοτήτων μέσω ενεργητικής μάθησης και εκπαίδευσης STEAM, απευθυνόμενο σε μαθητές/-τριες ηλικίας 12 έως 17 ετών. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν συνολικά οι εξής χώρες: Ελλάδα (4ο ΓΕΛ Ρόδου), Τουρκία (Hacı Bektaş Veli Anatolian High School), Λετονία (Daugavpils Iespēju vidusskola), Ρουμανία (Colegiul Tehnic Edmond Nicolau Focsani) και το Πανεπιστήμιο του Πόρτο (UNIVERSIDADE DO PORTO).
Από το 4ο ΓΕΛ Ρόδου που στελεχώνεται από μια ευρεία ομάδα εκπαιδευτικών (10 εκπαιδευτικοί) και μαθητών/-τριών (20 μαθητές/-τριες), συμμετείχαν οι μαθητές/-τριες Μπαντίδας Δημήτρης, Βαλταδώρου Δέσποινα, Κρανιδιώτη Βέρα, Μουστακοπούλου Βάσω και Πέτρου Κατερίνα, συνοδευόμενοι από τις καθηγήτριες Δρακάκη Μαρία και Βροντάκη Αναστασία.
Κατά την πρώτη μέρα της επίσκεψης, τους μαθητές/ -τριες υποδέχτηκαν θερμά η διευθύντρια και η υπεύθυνη καθηγήτρια του προγράμματος στη Λετονία. Οι μαθητές/-τριες του σχολείου διοργάνωσαν μια μουσική εκδήλωση προς τιμήν των φιλοξενούμενων. Ακολούθησε γνωριμία μαθητών/-τριών και καθηγητών/-τριών ενώ κάθε χώρα πρόβαλε ένα μικρό βίντεο στο οποίο παρουσίαζε το σχολείο και την πόλη από την οποία προερχόταν. Στη συνέχεια, έγινε παρουσίαση των εκπαιδευτικών παιχνιδιών που είχαν δημιουργήσει οι δύο πρώτες ομάδες, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή micro:bit. Στο τέλος της ημέρας, οι μαθητές/-τριες αξιολόγησαν τα παιχνίδια που παρουσιάστηκαν.
Η δεύτερη ημέρα περιλάμβανε εργαστήριο με εκπαιδευτικά παιχνίδια που είχαν δημιουργήσει άλλες δύο χώρες ανάμεσά τους και η δική μας. Οι συμμετέχοντες ενθουσιάστηκαν με το παιχνίδι GAIA’S KEEPERS που είχε δημιουργήσει η ελληνική ομάδα. Ακολούθησε επίσκεψη στο Πανεπιστήμιο του Daugavpils, όπου μαθητές/-τριες και καθηγητές/-τριες ξεναγήθηκαν στα εργαστήρια Βιολογίας.
Η τρίτη ημέρα περιλάμβανε επίσκεψη στο Motor Museum στη Ρίγα. Μετά το τέλος της επίσκεψης στο μουσείο οι μαθητές/-τριες ξεναγήθηκαν και συμμετείχαν σε κυνήγι θησαυρού για να γνωρίσουν τα βασικά αξιοθέατα της πόλης.
Την τέταρτη ημέρα, οι μαθητές/-τριες επισκέφθηκαν το φρούριο της πόλης Ντάουγκαβπιλς και επέστρεψαν στο σχολείο για την παρουσίαση του παιχνιδιού της πέμπτης και τελευταίας ομάδας. Η ημέρα ολοκληρώθηκε με αθλητική δραστηριότητα bowling.
Την τελευταία ημέρα του προγράμματος, οι μαθητές/-τριες και οι καθηγητές/-τριες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια για την αξιολόγηση της εμπειρίας τους, ενώ ακολούθησε ανταλλαγή δώρων και αποχαιρετιστήριο τελετή γεμάτη συγκίνηση.
Η κινητικότητα αυτή προσέφερε πολλαπλά οφέλη στους μαθητές/-τριες, οι οποίοι απέκτησαν πολύτιμες δεξιότητες όπως:
- Σχεδιασμό κανόνων και μηχανισμών παιχνιδιών που απαιτούν λογική σκέψη
- Δημιουργία παρουσιάσεων για την εξήγηση των εκπαιδευτικών αξιών των παιχνιδιών
- Δεξιότητες επικοινωνίας σε ξένη γλώσσα και συνεργασίας με συνομηλίκους
- Χρήση ψηφιακών εφαρμογών και εφαρμογή της πλατφόρμας micro:bit
Αυτή η μοναδική εμπειρία θα μείνει αξέχαστη σε όλους τους συμμετέχοντες και επιβεβαίωσε τη σημασία της διεθνούς συνεργασίας στην εκπαίδευση.
Μπορείτε να διαβάσετε το αντίστοιχο δημοσίευμα στον τοπικό τύπο πατώντας εδώ.
Κείμενο αποποίησης ευθύνης
«Το σχέδιο Erasmus+ KA220 με κωδικό 2023-1-PT01-KA220-SCH-000166387 και τίτλο “Digital for Active Education” είναι συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ωστόσο, οι απόψεις και οι γνώμες που εκφράζονται είναι αποκλειστικά του συγγραφέα και δεν αντανακλούν κατ' ανάγκη τις απόψεις και τις γνώμες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή της Εθνικής Πορτογαλικής Υπηρεσίας. Ούτε η Ευρωπαϊκή Ένωση ούτε ο Εθνικός Πορτογαλικός Οργανισμός μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνοι γι' αυτές».