Καινοτομία, συνεργασία και Ευρώπη: Οι μαθητές του 4ου ΓΕΛ Ρόδου ολοκλήρωσαν με επιτυχία κινητικότητα στη Ρουμανία στο πλαίσιο του Erasmus+ “Digital for Active Education”, δημιουργώντας “έξυπνες” STEM λύσεις (2025-26)
- Λεπτομέρειες
- Category: Dig4AEdu
- Hits: 63

Οι μαθητές/-τριες του 4ου Γενικού Λυκείου Ρόδου συμμετείχαν με επιτυχία σε ευρωπαϊκή εκπαιδευτική κινητικότητα που πραγματοποιήθηκε στη Φοκσάνη της Ρουμανίας, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA220-SCH “Digital for Active Education” (κωδικός 2023-1-PT01-KA220-SCH-000166387).

Η διακρατική εκπαιδευτική συνάντηση (Learning-Teaching-Training Activity) πραγματοποιήθηκε από τις 20 έως τις 24 Οκτωβρίου 2025 και αποτέλεσε μια σημαντική ευκαιρία συνεργασίας, καινοτομίας και ανάπτυξης δεξιοτήτων STEM, αναδεικνύοντας τη δυναμική συμμετοχή του σχολείου σε ευρωπαϊκές δράσεις μάθησης και ανταλλαγής καλών πρακτικών.





Στη συνάντηση συμμετείχαν πέντε μαθητές/-τριες της Β΄ Λυκείου: Δήμητρα Ζανδέ, Ευτυχία Καλτσή, Ανδριάνα Μπαντίδα, Ραφαηλία Σταυρίδη και Κωνσταντίνος Μπαλτάς και δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου: Ματζαβίνου Θεοχαρώ και Θεουλάκης Κυριάκος. Οι μαθητές/τριες συνεργάστηκαν με συνομηλίκους τους από σχολεία της Ευρώπης σε εργαστήρια STEM. Οι μαθητές/-τριες ανέπτυξαν δεξιότητες δημιουργικότητας, υπολογιστικής και κριτικής σκέψης, σχεδιάζοντας και υλοποιώντας πρωτότυπα ηλεκτρονικά έργα στην κατηγορία “Alarms and Accident Prevention”, όπως:
- σύστημα ανίχνευσης φωτιάς σε δασικές ζώνες και ενεργοποίησης συναγερμού,
- ανιχνευτής βρέφους σε πίσω κάθισμα αυτοκινήτου σε υψηλές θερμοκρασίες με συναγερμό,
- σύστημα προστασίας κτιρίων από σεισμό,
- ανίχνευση διαρροής υγραερίου και φωτιάς σε εργαστήριο φυσικών επιστημών,
- καθώς και σύστημα συναγερμού διάρρηξης με χρήση αισθητήρων.
Όλα τα έργα σχεδιάστηκαν με μικροελεγκτές Arduino, αισθητήρες, οθόνες LCD και πράσινες, χαμηλού κόστους τεχνολογίες, ενσωματώνοντας πρακτικά τη γνώση φυσικής, πληροφορικής και μηχανικής.


Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά την κουλτούρα και την ιστορία της Ρουμανίας, μέσα από επισκέψεις σε σημεία ενδιαφέροντος όπως το Βουκουρέστι, το κάστρο Πέλετς στη Σινάια, το κάστρο Μπραν, το Μπρασόβ, καθώς και να επισκεφτούν επιστημονικά εργαστήρια και ινστιτούτα όπως το Σεισμολογικό Παρατηρητήριο Βραντσιοάια, στο οποίο είχαν την τύχη να παρακολουθήσουν σε πραγματικό χρόνο την καταγραφή σεισμικής δραστηριότητας μεγέθους 4,2 ρίχτερ και το Ινστιτούτο Έρευνας και Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου της Τρανσυλβανίας, στο οποίο ξεναγήθηκαν στο χώρο μελέτης επιστήμης υλικών με 3D printers, οι ερευνητές τους παρουσίασαν μεταξύ των άλλων μηχάνημα ελέγχου αντοχής υλικών, ολογράμματα, ρομπότ και τα πρότζεκτ φοιτητών για τη δημιουργία αυτοκινήτων που εξυπηρετούν πολλαπλές ανάγκες.

Το πρόγραμμα έδωσε στους μαθητές/-τριες τη δυνατότητα να συνεργαστούν με μαθητές άλλων ευρωπαϊκών χωρών, να ανταλλάξουν ιδέες και εμπειρίες και να γνωρίσουν την κουλτούρα και τις αξίες των διαφορετικών λαών της Ευρώπης, προάγοντας την ευρωπαϊκή ταυτότητα, την αλληλεγγύη και τη φιλία.

Η παιδαγωγική ομάδα του σχολείου, αποτελούμενη από τις εκπαιδευτικούς Ματζαβίνου Θεοχαρώ (ΠΕ04.01) και Θεουλάκη Κυριάκο (ΠΕ03), συντόνισε τη συμμετοχή των μαθητών/-τριών, οι οποίοι/-ες επέστρεψαν με πολύτιμες γνώσεις, εμπειρίες και νέες ευρωπαϊκές συνεργασίες.
«Το σχέδιο Erasmus+ KA220 με κωδικό 2023-1-PT01-KA220-SCH-000166387 και τίτλο “Digital for Active Education” είναι συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ωστόσο, οι απόψεις και οι γνώμες που εκφράζονται είναι αποκλειστικά του συγγραφέα και δεν αντανακλούν κατ' ανάγκη τις απόψεις και τις γνώμες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή της Εθνικής Πορτογαλικής Υπηρεσίας. Ούτε η Ευρωπαϊκή Ένωση ούτε ο Εθνικός Πορτογαλικός Οργανισμός μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνοι γι' αυτές».
