"Διαθεματικότητα στη διδασκαλία των θετικών επιστημών:ο ρόλος της τέχνης και του θεάτρου" (2024-25)
- Λεπτομέρειες
- Category: Διαπίστευση
- Hits: 182
Το Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2024, μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς/κηδεμόνες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια πολύ ενδιαφέρουσα ημερίδα με θέμα ...
"Διαθεματικότητα στη διδασκαλία των θετικών επιστημών: ο ρόλος της τέχνης και του θεάτρου".
Η ημερίδα διοργανώθηκε στο πλαίσιο της δράσης «Μαθαίνοντας επιστήμη μέσα από το θέατρο» της Science view και του προγράμματος Διαπίστευσης Erasmus+,
το οποίο υλοποιείται στο 4ο Γενικό Λύκειο Ρόδου κατά το τρέχον σχολικό έτος με επιχορήγηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Συνδιοργανωτές ήταν το 4ο Γενικό Λύκειο Ρόδου, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου,
οι Σύμβουλοι Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, ο Σύλλογος Διάδοσης Φυσικών Επιστημών (Συ.Δι.Φ.Ε.), η Science View και το AIRBUS Foundation.
Καλεσμένοι ομιλητές ήταν ο κ. Σωτηρίου Μενέλαος, πρόεδρος της Science View και η κ. Χαραλαμπίδου Θεώνη, υπεύθυνη εκπαιδευτικών δράσεων της Sceince View,
οι οποίοι παρουσίασαν το παιδαγωγικό πλαίσιο και το πλάνο εφαρμογής της δράσης "Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο" και την
πλατφόρμα εκπαιδευτικού υλικού Discovery Space του Airbus Foundation
και παρότρυναν τους εκπαιδευτικούς, με απλά και εύστοχα παραδείγματα, να εμπλουτίσουν τη διδασκαλία τους και
τις εξωδιδακτικές τους δραστηριότητες με το θέατρο επιστήμης.
Την εκδήλωση προλόγισε η Επόπτρια Ποιότητας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου και παιδαγωγικά υπεύθυνη του 4ου ΓΕΛ κ. Μουλά Ευαγγελία, η οποία αναφέρθηκε
στα παιδαγωγικά και μαθησιακά οφέλη της ενσωμάτωσης της τέχνης και του θεάτρου στη διδασκαλία όλων των γνωστικών αντικειμένων.
Η Ομάδα Θεάτρου Επιστήμης του 4ου ΓΕΛ και του Π.ΕΠΑ.Λ Ρόδου παρουσίασε ένα παράδειγμα εφαρμογής της δράσης
"Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο", αξιοποιώντας υλικό της πλατφόρμας
DIscovery Space του Airbus Foundation. Το θεατρικό δρώμενο επιστήμης είχε τίτλο "Προσοχή! Η Γη είναι επίπεδη!"
και θέμα την αντιπαράθεση επιχειρημάτων ανάμεσα στους υποστηρικτές της θεωρίας της επίπεδης γης και τους επιστήμονες.
Η προετοιμασία του δρώμενου έγινε στο πλαίσιο εκπαιδευτικών ομίλων που υλοποιούνται και στα δύο συνεργαζόμενα
σχολεία κατά το τρέχον σχολικό έτος.
H ημερίδα ολοκληρώθηκε με ένα εργαστήριο εφαρμογής της προτεινόμενης μεθοδολογίας, όπου όλοι οι παρευρισκόμενοι αξιοποίησαν όσα άκουσαν και έμαθαν και δημιούργησαν ευφάνταστα θεατρικά δρώμενα.