Εναρκτήρια συνάντηση Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus KA220 - Teacher Burnout (2022-23)

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διαδικτυακή εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ... 

 KA220-SCH - Cooperation partnerships in school education με τίτλο“The teacher burnout and the new educational reality as a challenge of cooperation and professional enhancement”  και κωδικό 2021-1-EL01-KA220-SCH-000031629 τη Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2022. Στη συνάντηση, συμμετείχαν συνολικά αντιπρόσωποι έξι οργανισμών από την Ελλάδα (Πάντειο Πανεπιστήμιο – Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων & Πολιτισμού, I.CΟ.N Educational Institution Μ.Κ.Ο.), την Λιθουανία (Joniškio rajono Švietimo įstaigų vadovų asociacija Μ.Κ.Ο.), την Ιταλία (LICEO SCIENTIFICO STATALE N.COPERNICO – επιστημονικό δημόσιο λύκειο), την Νορβηγία (Fyllingsdalen videregående skole – ανώτερογυμνάσιο), την Γεωργία (UMBRELLA Educational Institution – Εκπαιδευτικός Οργανισμός), ενώ το 4ο ΓΕΛ Ρόδου είναι ο συντονιστής του προγράμματος.

Kickoff_Burnout1.png

Το πρόγραμμα έχει έκταση δυο χρόνων και ολοκληρώνεται τον Φεβρουάριο του 2024. Οι αλλαγές που συνέβησαν στην εκπαίδευση λόγω της παγκόσμιας εξάπλωσης της πανδημίας COVID-19, της ταχείας και επιταχυνόμενης ανάπτυξης νέων και έξυπνων τεχνολογιών καθώς και οι οικονομικές και κοινωνικές αλλαγές επηρέασαν τόσο τους δασκάλους με αποτέλεσμα να υποφέρουν από παράγοντες στρες και εξουθένωσης που επηρεάζουν αρνητικά τη διάθεση, την κοινωνική συμπεριφορά και τη μάθηση. Υπό αυτές τις συνθήκες είναι προφανές ότι η πρόσφατα διαμορφωμένη εκπαιδευτική πραγματικότητα απαιτεί νέες δεξιότητες από τους εκπαιδευτικούς, ανθεκτικότητα σε στρεσογόνες καταστάσεις, ικανότητα προσαρμογής στις αλλαγές και ενίσχυση ψηφιακών δεξιοτήτων. Στα πλαίσια αυτών των αναγκών το πρόγραμμα στοχεύει να ενισχύσει το επαγγελματικό προφίλ των εκπαιδευτικών με ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης, να δημιουργήσει ένα θετικό και χωρίς άγχος περιβάλλον εργασίας, να ευνοήσει την ανάπτυξη των μαθητών, να δημιουργήσει καινοτόμες δομές στα εκπαιδευτικά συγκροτήματα και τους οργανισμούς, να αυξήσει την ικανότητα και την ετοιμότητα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, να διαχειριστεί αποτελεσματικά τη στροφή προς την ψηφιακή εκπαίδευση, να ενισχύσει την κατανόηση και την εμπιστοσύνη μεταξύ των μαθητών από διαφορετικές κοινωνίες, να αναπτύξει διεθνής δεξιότητες συνεργασίας και διαχείρισης συγκρούσεων και αλληλεγγύης.

Kickoff_Burnout3.png

Κατά τα επόμενα δύο χρόνια κοινών δράσεων, οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα στοχεύουν σε μία σειρά από δραστηριότητες. Συγκεκριμένα, θα δημιουργηθεί μια πλατφόρμα συλλογής εκπαιδευτικού υλικού, καλών πρακτικών, και διδακτικών σεναρίων. Τα διδακτικά σενάρια που θα δημιουργηθούν , θα εφαρμοστούν, θα αξιολογηθούν και θα παρουσιαστούν στην πλατφόρμα και θα περιλαμβάνουν ψηφιακά εργαλεία, υπαίθριες δραστηριότητες και διαθεματική προσέγγιση των γνωστικών αντικειμένων. Παράλληλα, θα δημιουργηθεί εργαλείο μέτρησης για την επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών.

Η συνάντηση αυτή πραγματοποιήθηκε μέσα σε κλίμα εποικοδομητικής συνεργασίας. Παρουσιάστηκαν οι στόχοι και τα παραδοτέα του προγράμματος και έγινε η κατανομή εργασιών σε κάθε εταίρο, ενώ προγραμματίστηκε και το ταξίδι κινητικότητας του προγράμματος στην Νορβηγία.