Το Πρόγραμμα Erasmus+ για την επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών από το 4ο ΓΕΛ Ρόδου

logo_burn_out.jpg

Το 4ο ΓΕΛ Ρόδου συμμετέχει ως συντονιστής στο πρόγραμμα: Erasmus+ 2021-1-EL01-KA220-SCH-000031629 με τίτλο:

“The teacher burnout and the new educational reality as a challenge of cooperation and professional enhancement”...

Η χρονική διάρκεια του έργου είναι δυο χρόνια και οι συμμετέχοντες εταίροι είναι

το Πάντειο Πανεπιστήμιο – Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων & Πολιτισμού από την Ελλάδα,

ο Μ.Κ.Ο. I.CΟ.N Educational Institution από την Ελλάδα,

το Joniškiorajono Švietimo įstaigų vadovų asociacija από τη Λιθουανία,

το επιστημονικό δημόσιο λύκειο LICEO SCIENTIFICO STATALEN.COPERNICO από την Ιταλία,

το ανώτερο γυμνάσιο Fyllingsdalen videregående skole από τη Νορβηγία

και o Μ.Κ.Ο. UMBRELLA-Εκπαιδευτικό Ίδρυμα από τη Γεωργία.

Οι ανάγκες που οδήγησαν στη δημιουργία αυτού του προγράμματος οφείλονται στις αλλαγές που συνέβησαν στην εκπαίδευση λόγω της παγκόσμιας εξάπλωσης της πανδημίας COVID-19, της ταχείας και επιταχυνόμενης ανάπτυξης των νέων και έξυπνων τεχνολογιών και των οικονομικών και κοινωνικών αλλαγών που επηρέασαν ριζικά τις εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, την επικοινωνία των ανθρώπων και τη συνεργασία στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Οι εξελίξεις αυτές επηρέασαν τόσο τους εκπαιδευτικούς όσο και τους μαθητές ως προς την έμπνευση και τα κίνητρα για τη μαθησιακή διαδικασία.

Είναι σύνηθες το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί υποφέρουν από παράγοντες άγχους και επαγγελματικής εξουθένωσης που επηρεάζουν αρνητικά τη διάθεση, την κοινωνική συμπεριφορά και τη μάθηση.

Υπό αυτές τις συνθήκες είναι προφανές ότι η πρόσφατα διαμορφωμένη εκπαιδευτική πραγματικότητα απαιτεί νέες δεξιότητες από τους εκπαιδευτικούς, ανθεκτικότητα σε στρεσογόνες καταστάσεις, ικανότητα προσαρμογής στις αλλαγές και ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων.

Επιπλέον, οι νέες συνθήκες απαιτούν από τα σχολεία να αναπτύξουν ένα νέο μοντέλο προσαρμοστικότητας στις αλλαγές, ένα νέο όραμα και αποστολή, μια επικαιροποιημένη εσωτερική πολιτική και σχέδιο προκειμένου να ανταποκριθούν στις προσδοκίες ενός βιώσιμου και ψηφιακά προσανατολισμένου μέλλοντος.

Οι κύριοι σκοποί αυτής της συνεργασίας είναι η ενίσχυση του επαγγελματικού προφίλ των εκπαιδευτικών με ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης, να δημιουργηθεί ένα θετικό και χωρίς άγχος εργασιακό περιβάλλον, να ευνοηθεί η ανάπτυξη των μαθητών, να δημιουργηθούν καινοτόμες δομές εντός των εκπαιδευτικών συγκροτημάτων και της οργάνωσης, να αυξηθεί η ικανότητα και η ετοιμότητα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, να διαχειριστούν αποτελεσματικά τη μετάβαση στην ψηφιακή εκπαίδευση, να ενισχυθεί η κατανόηση και η εμπιστοσύνη μεταξύ μαθητών από διαφορετικές κοινωνίες, να αναπτυχθούν δεξιότητες διεθνούς συνεργασίας και διαχείρισης συγκρούσεων και αλληλεγγύης.

Οι συμμετέχοντες κατά τη διάρκεια των δύο χρόνων (28/2/2022 – 27/2/2024) που βρίσκεται σε εξέλιξη το πρόγραμμα, επικοινωνούν και συνεργάζονται κυρίως διαδικτυακά συζητώντας διαδικαστικά θέματα του έργου, αλλά θα έχουν επίσης την ευκαιρία να συναντηθούν ζωντανά πριν από την ολοκλήρωση του έργου, στην εκδήλωση για τη διδασκαλία της μάθησης στη Νορβηγία.

Οι εταίροι εκπαιδεύονται ήδη, υπό την καθοδήγηση του Πανεπιστημίου και από τους εξειδικευμένους μέντορες των ιδρυμάτων.

Ειδικότερα, η κατάρτιση στοχεύει στην ενίσχυση του επαγγελματικού προφίλ των εκπαιδευτικών με δεξιότητες διαχείρισης και ελέγχου του άγχους, στη δημιουργία ελκυστικού ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού, στην ανάπτυξη δεξιοτήτων διαχείρισης της τάξης και στην εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών προσεγγίσεων.

Οι ζωντανές και διαδικτυακές συναντήσεις αποτελούν, εκτός των άλλων, μια εξαιρετική ευκαιρία για τους εταίρους να γνωρίσουν, να αποδεχθούν και να εκτιμήσουν το πολιτισμικό υπόβαθρο του άλλου.

Την τρέχουσα σχολική χρονιά οι σχολικοί εταίροι (με τη συμβολή του Πανεπιστημίου και των ιδρυμάτων) θα σχεδιάσουν συνεργατικές πρακτικές και σενάρια, τα οποία θα εφαρμοστούν και θα αξιολογηθούν στα σχολεία τους από τους ίδιους και τους μαθητές τους, παράλληλα με την εποπτεία του Πανεπιστημίου.

Τα σενάρια είναι διαθεματικά (περιβάλλον, ευρωπαϊκές αξίες, STEAM κ.λπ.) και ενσωματώνουν ψηφιακά εργαλεία, παιχνίδια και υπαίθριες δραστηριότητες.

Κατά την ολοκλήρωση του έργου, όλοι οι εταίροι αναμένεται να έχουν ανθεκτικότητα στο άγχος, προσαρμοστικότητα στις αλλαγές, ενισχυμένη επικοινωνία, συνεργασία και ψηφιακές δεξιότητες και να κατανοούν κάθε αλλαγή ως πρόκληση για καινοτομία.

Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί θα έχουν εμπλουτίσει το ρεπερτόριό τους. Οι μαθητές και οι νέοι θα εκτιμούν τη διαφορετικότητα, θα κατανοούν την πολυπολιτισμικότητα, θα σέβονται το φυσικό περιβάλλον και θα εμπνέονται να γίνουν ενεργοί πολίτες.

Οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, οι νέοι και οι γονείς θα βελτιώσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες, θα έχουν την ικανότητα να ελέγχουν το άγχος και θα υιοθετήσουν πράσινες συμπεριφορές. Όλοι οι συμμετέχοντες φορείς θα ενισχύσουν το δίκτυο επαφών τους και θα είναι σε θέση να υλοποιήσουν περισσότερα παρόμοια έργα στο μέλλον.

Στο πλαίσιο του έργου θα παραχθούν πνευματικά αποτελέσματα, όπως η πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης με πολλούς εκπαιδευτικούς πόρους, παραδείγματα με επιτυχημένες δράσεις/σενάρια που υλοποιήθηκαν στο παρελθόν, το εργαλείο μέτρησης της επαγγελματικής εξουθένωσης, μια αξιολόγηση του έργου, εργαλεία αξιολόγησης, ένα εσωτερικό σχέδιο εκπαιδευτικής πολιτικής και η έκθεση βιωσιμότητας.

Τα αποτελέσματα του έργου αποσκοπούν επίσης στην προσέλκυση φορέων χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής.

Διαβάστε το σχετικό άρθρο στον τοπικό τύπο, εδώ.