Διακρατική συνάντηση στο Bergen της Νορβηγίας του Erasmus+ KA220 σχετικά με την εργασιακή εξουθένωση εκπαιδευτικών (2023-24)
- Λεπτομέρειες
- Category: Teacher Burnout
- Hits: 331
Το 4ο Γενικό Λύκειο Ρόδου ταξίδεψε στο Bergen της Νορβηγίας στο πλαίσιο διακρατικής συνάντησης του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA220-SCH - Cooperation partnerships in school education, με κωδικό 2021-1-EL01-KA220-SCH-000031629 και θέμα «Η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών και η νέα εκπαιδευτική πραγματικότητα ως πρόκληση συνεργασίας και επαγγελματικής ενδυνάμωσης».
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στις 18 – 22 Σεπτεμβρίου 2023 στο Λύκειο Fyllingsdalenvgs. Συντονιστής του σχεδίου Erasmus+ είναι το 4ο Γενικό Λύκειο Ρόδου και οι υπόλοιποι εταίροι είναι το Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων & Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου, τα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης LiceoScientificoStataleN. Copernico στην Brescia της Ιταλίας και το Fyllingsdalenvgs στο Bergen της Νορβηγίας και οι μη κυβερνητικοί εκπαιδευτικοί οργανισμοί Joniškiorajono Švietimoįstaigųvadovų sociacijai (Λιθουανία), Umbrella (Γεωργία) και ICON (Ελλάδα).
Το πρόγραμμα συνολικά στοχεύει στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, σκοπός αυτής της εταιρικής σχέσης είναι η ενίσχυση της θέσης των εκπαιδευτικών με ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης, η δημιουργία ενός απαλλαγμένου από άγχος σχολικού περιβάλλοντος που ευνοεί τη μάθηση και την ολοκληρωμένη ανάπτυξη των μαθητών, η δημιουργία καινοτόμων δομών και δράσεων στο εσωτερικό των εκπαιδευτικών οργανισμών, η βελτίωση της ικανότητας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων να διαχειριστούν αποτελεσματικά τη στροφή προς την ψηφιακή εκπαίδευση και η ανάπτυξη δεξιοτήτων διακρατικής συνεργασίας, διαχείρισης συγκρούσεων και αλληλεγγύης.
Άλλωστε, η εργασιακή εξουθένωση είναι ένα πρόβλημα σωματικής και ψυχικής υγείας που απασχολεί πολλούς εργαζόμενους στις μέρες μας και αναμφισβήτητα πλήττει τους εκπαιδευτικούς, αφού το επάγγελμά τους αποτελεί ένα από τα τρία πιο στρεσογόνα επαγγέλματα σε παγκόσμιο επίπεδο. Η εργασιακή εξουθένωση αποτελεί διαχρονικό πρόβλημα της εργασιακής καθημερινότητας των εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Η πρόσφατη υγειονομική κρίση, λόγω της πανδημίας CoViD-19, έφερε τους εκπαιδευτικούς αντιμέτωπους με νέες προκλήσεις και δυσκολίες που επιδείνωσαν το ήδη υπάρχον πρόβλημα. Οι αλλαγές που σημειώθηκαν στην εκπαίδευση εξαιτίας της ραγδαίας εξέλιξης των νέων τεχνολογιών και των οικονομικών και κοινωνικών μεταβολών επέδρασαν στις εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, στην επικοινωνία και τη συνεργασία στην εκπαιδευτική κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό, η νέα εκπαιδευτική πραγματικότητα απαιτεί από τους εκπαιδευτικούς νέες δεξιότητες, ανθεκτικότητα στο άγχος, προσαρμογή στην αλλαγή και ενίσχυση ψηφιακών δεξιοτήτων. Επιπλέον, επιζητεί από τα σχολεία να αναπτύξουν ένα μοντέλο προσαρμογής στις αλλαγές, όραμα και σχέδιο εσωτερικής πολιτικής για ένα βιώσιμο μέλλον, ψηφιακά προσανατολισμένο.
Στη συνάντηση αυτή, οι εταίροι συζήτησαν για διαδικαστικά θέματα του έργου, αντάλλαξαν βέλτιστες πρακτικές και επιμορφώθηκαν με την καθοδήγηση του Πανεπιστημίου και εξειδικευμένους συνεργάτες των εκπαιδευτικών φορέων. Συγκεκριμένα, οι σχολικοί εταίροι παρουσίασαν αναλυτικά τον σχεδιασμό και τη διακρατική υλοποίηση διδακτικών σεναρίων που ενσωματώνουν καινοτόμες διδακτικές τεχνικές και ψηφιακά εργαλεία, με στόχο να εμπλουτίσουν τη μαθησιακή διαδικασία και να βελτιώσουν το παιδαγωγικό κλίμα. Επίσης, παρουσίασαν ένα σχέδιο εσωτερικής πολιτικής και δράσεις που πραγματοποιήθηκαν σε κάθε σχολείο-εταίρο με στόχο τη μείωση του άγχους εκπαιδευτικών και μαθητών και τη βελτίωση της σχολικής καθημερινότητας. Έμφαση δόθηκε στον σχεδιασμό και την αξιολόγηση ενός πλάνου βιωσιμότητας του σχεδίου, με στόχους την υιοθέτηση μακροπρόθεσμων βιώσιμων πρακτικών βελτίωσης της ποιότητας της εκπαίδευσης και τη διάδοση των αποτελεσμάτων του σχεδίου.
Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην Νορβηγία, οι εκπρόσωποι των εταίρων του προγράμματος ξεναγήθηκαν στην πόλη του Μπέργκεν. Επισκέφτηκαν τα μαγευτικά φιορδ και τη νορβηγική ύπαιθρο και γνώρισαν την τοπική κουλτούρα και γαστρονομία.
Το 4ο Γενικό Λύκειο ως συντονιστής του σχεδίου επιβλέπει και συντονίζει το συνολικό σχεδιασμό και την υλοποίηση των δραστηριοτήτων. Η παιδαγωγική ομάδα του σχολείου θέλει να ευχαριστήσει θερμά τους εκπροσώπους όλων των εταίρων για την προθυμία, την αποτελεσματικότητα και την άριστη συνεργασία, καθώς και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την αρωγή της.
Πρόκειται συνολικά για μία εξαιρετική εμπειρία ζωής για όλους τους συμμετέχοντες. Ήταν μια εποικοδομητική και ευχάριστη συνάντηση σε φιλικό κλίμα αρμονικής συνεργασίας και μια εξαιρετική ευκαιρία για όλους τους συμμετέχοντες να γνωρίσουν την ιστορία, τη φύση και την κουλτούρα της Νορβηγίας, αλλά και των άλλων ευρωπαϊκών χωρών-εταίρων, να διευρύνουν τους ορίζοντές τους και να βελτιωθούν επαγγελματικά αποκτώντας νέες γνώσεις και δεξιότητες, να αξιολογήσουν τα αποτελέσματα του σχεδίου και να σχεδιάσουν βελτιωτικές δράσεις για τη βιωσιμότητα του έργου και τη μακρόχρονη επιτυχία του.
Περισσότερες πληροφορίες για το σχέδιο Erasmus+ KA220-SCH - Cooperation partnerships in school education, με κωδικό 2021-1-EL01-KA220-SCH-000031629 και θέμα «Η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών και η νέα εκπαιδευτική πραγματικότητα ως πρόκληση συνεργασίας και επαγγελματικής ενδυνάμωσης» στην ιστοσελίδα https://blogs.sch.gr/teacherburnout/
Κατευθυνθείτε στο αντίστοιχο δημοσίευμα του τοπικού τύπου πατώντας εδώ.