Το 4ο ΓΕ.Λ. Ρόδου στο 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ στη Σύρο (2023-24)
- Λεπτομέρειες
- Category: Teacher Burnout
- Hits: 332
Το Σάββατο 21 Οκτωβρίου 2023 στο 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ στη Σύρο, παρουσιάστηκε η έρευνα που πραγματοποιήθηκε για την εργασιακή εξουθένωση των εκπαιδευτικών στα πλαίσια του σχεδίου Erasmus+ KA220 “The teacher burnout and the new educational reality as a challenge of cooperation and professional enhancement”, από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Φυσικών Επιστημών Δωδεκανήσου Δρ. Στέλιο Ορφανό.
Το 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ πραγματοποιήθηκε το τριήμερο 20-22 Οκτωβρίου στη Σύρο και στοχεύει στην αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην εκπαιδευτική πράξη. Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φυσικών Επιστημών Δωδεκανήσου Δρ. Στέλιος Ορφανός (μέλος της συγγραφικής ομάδας της έρευνας) παρουσίασε την έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του σχεδίου Erasmus+ με κωδικό 2021-1-EL01-KA220-SCH-000031629 και τίτλο «Η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών και η νέα εκπαιδευτική πραγματικότητα ως πρόκληση συνεργασίας και επαγγελματικής αναβάθμισης».
Στη συγκεκριμένη έρευνα διερευνήθηκαν τα επίπεδα του εργασιακού άγχους των εκπαιδευτικών καθώς και η σχέση τους με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά και τα συναισθήματα αυτοπραγμάτωσης των εκπαιδευτικών των χωρών-εταίρων του σχεδίου, ώστε να αναζητηθούν οι παράγοντες που μπορούν να οδηγήσουν σε επαγγελματική εξουθένωση. Το δείγμα της μελέτης αποτέλεσαν 143 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διαφόρων ειδικοτήτων, οι οποίοι συμπλήρωσαν δομημένο ερωτηματολόγιο με 44 ερωτήσεις κλειστού τύπου που αντλούσαν στοιχεία σχετικά με τα δημογραφικά στοιχεία των εκπαιδευτικών, τη συναισθηματική εξουθένωση, αποπροσωποποίηση και ματαίωσή τους και τους στρεσογόνου παράγοντες που σχετίζονται με τη φύση του επαγγέλματος. Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι υπάρχουν πολλά κοινά σημεία αλλά και αξιοσημείωτες διαφορές σε όλα τα πεδία έρευνας. Οι στρεσογόνοι παράγοντες για τους εκπαιδευτικούς είναι κοινοί σε όλες τις συμμετέχουσες χώρες, ωστόσο υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις στα επίπεδα άγχους σε σχέση με την ηλικία και τη χώρα προέλευσης. Τα αποτελέσματα της μελέτης συζητούνται, στη δεδομένη εργασία, σε σχέση με τη σύγχρονη διεθνή βιβλιογραφία και κατατίθενται προτάσεις για περαιτέρω διερεύνηση του θέματος.
Τα σχόλια που απέσπασε κατά την παρουσίαση της έρευνας, ο Δρ. Στέλιος Ορφανός ήταν εξαιρετικά και άκρως ενθαρρυντικά.